Bieganie a odchudzanie

www.darkprint.pl www.kancelariafavitor.pl https://patatajek.pl/kategorie/45-letnie

Osoby dbające o sylwetkę i chcące zrzucić kilka zbędnych kilogramów często zaczynają biegać. Jak jednak ma się bieganie do odchudzania i czy rzeczywiście daje ono efekty podobne do innych sportów? Aby chudnięcie przez bieganie miało sens należy przede wszystkim zadbać o regularność treningów. Minimum trzy w tygodniu powinno wystarczyć. Nie należy przesadzać także z bieganiem codziennie. Biegaj spokojnie, na miarę swoich możliwości.

Jeżeli nie jesteś w stanie przebiec dłuższego odcinak bez zatrzymywania się, to staraj się bieg zastępować szybkim marszem lub truchtem. Pamiętaj, że prędkość biegu nie ma wpływu na odchudzanie, ważna jest intensywność treningu i to, jak długo się ona utrzymuje. Najkorzystniejszy dla odchudzania będzie bieg długi i spokojny. Po około 20 minutach ciągłego wysiłku organizm zacznie spalać tłuszcz. Do spalania tłuszczu niezbędne są węglowodany, dlatego pamiętaj o tym, by włączyć je do diety.

Pamiętaj też, że im dłuższy wysiłek, tym większe zużycie tłuszczu jako źródła energii.