Kontuzje biegaczy

www.antilles-foot.com www.funduszebiznes.com.pl http://bodyfactory-trener.pl/trening-indywidualny/

Niestety kontuzje spotkać mogą każdego sportowca i dla wszystkich są tak samo nieprzyjemne i uciążliwe. Przede wszystkim dlatego, iż uniemożliwiają aktywność fizyczną czasami na bardzo długi czas.

Co zatem robić, gdy biegacza dopadnie kontuzja? Jak należycie wykorzystać czas rekonwalescencji? Wszystko zależy od rodzaju kontuzji. Biegaczy zazwyczaj dotykają kontuzje stóp, nóg, mięśni i stawów.

Wszystkie niestety powodują, że na pewien czas należy zrezygnować z biegania. Co wówczas należy robić? Przede wszystkim warto rozważyć takie ćwiczenia fizyczne, które nie będą angażowały kontuzjowanego miejsca.

Mogą to być np. ćwiczenia ogólnorozwojowe lub siłowe.

Możesz ćwiczyć np. brzuch leżąc na karimacie.

Dzięki zachowaniu takiej aktywności fizycznej łatwiej będzie twojemu organizmowi powrócić do formy sprzed kontuzji. Spróbuj też ćwiczeń rozciągających.

Doskonale zastąpią one wcześniejszy trening. Dbaj w tym czasie także o dietę, by uniknąć przykrych niespodzianek po powrocie do biegania.