Masa ciała a rzeźba

Plecaki sportowe nauszniki dla konia http://startowe.eu/oferta

Kulturystom zwykło się przypisywać słowa ‚najpierw masa, później rzeźba’. Czy jednak to zdanie można też odnieść do biegaczy? Dodatkowe obciążenie, czy to w postaci kilogramów masy ciała czy też siłowych ciężarków zawsze zmusza mięśnie do intensywniejszej pracy. Jeżeli chcesz tę zasadę wykorzystać także podczas biegania, a jesteś osobą szczupłą, to najpierw musisz zacząć od przybrania na wadze.

Najlepiej jest przybrać około 3 – 5 kilogramów. Nie należy przekraczać granicy 5 kilogramów, gdyż to niekoniecznie wyjdzie na zdrowie. Zbyt duży wzrost wagi będzie obciążeniem dla kręgosłupa, stawów i ścięgien.

Natomiast delikatne tycie nie jest groźne dla organizmu, gdyż wykonując trening fizyczny wątroba będzie metabolizowała tłuszcze razem z węglowodanami, a jednocześnie będzie przyzwyczajać organizm do czerpania energii w ten właśnie sposób. Po osiągnięciu małej nadwagi trening może powodować ból mięśni lub stawów. Dlatego też warto jest w tym czasie zwrócić szczególną uwagę na te miejsca.

Jednak zdrowe i regularne bieganie przyniesie odpowiedni przyrost masy mięśniowej.